آمادگی هتل های مشهد جهت استقبال از زائران دهه ولایت | افزایش قیمت نخواهیم داشت حفظ مشارکت شهروندان در نگهداری فضای سبز شهری مشهد کارگر فرودگاه مشهد کیف پول ۷۰۰ میلیونی را به صاحبش برگرداند خدمت‌رسانی ۳۸۰۰ دستگاه تاکسی در روزهای عرفه و عید سعید قربان در مشهد ایستگاه شریعتی مترو مشهد میزبان «مترو گالری» ۱۱ هزار سفر با دوچرخه‌های بایدو در یک هفته گذشته ترافیک سنگین در معابر بزرگراهی مشهد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای هفت منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط «پاک» قرار دارد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) سیاحی که عکاسی را به جواهر تبدیل کرد ساکنان محله حرعاملی مشهد خواستار قلع ساختمان کج شدند+تصویر آمادگی مشهد برای همکاری با سازمان شانگهای در حوزه دیپلماسی شهری زمان اتمام پروژه سامان‌دهی کال و تعریض پل زرکش مشهد اعلام شد مشهدالرضا (ع)؛ مهیای جشن‌های ولایت | گل‌آرایی و نورپردازی شهر مشهد ویژه دهه «ولایت و امامت» مجموعه آبی شهید قربانی معیار خدمت در مناطق کم‌برخوردار مشهد معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران با شهردار مشهد مقدس دیدار کرد استقرار آتش‌نشانان در خیابان‌های منتهی به حرم امام رضا (ع) همزمان با روز عرفه و عید قربان شهروند خبرنگار | درخواست افزایش تعداد صندلی بانوان در برخی از خطوط اتوبوسرانی مشهد + پاسخ فاز یک خط سه متروی مشهد امسال به بهره‌برداری می‌رسد شهردار مشهد مقدس خبر داد: انتشار ۶ هزارو ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با عاملیت بانک شهر اعمال‌قانون ۱۵۳۶ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۲ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۲۶ خرداد ۱۴۰۳) سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوس‌رانی مشهد در روزهای عرفه و عید سعید قربان (۲۷ و ۲۸ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آیت‌الله خاتمی: شهید رئیسی فرزند ایران بود | دلمان سوخت چرا دیر او را شناختیم

  • کد خبر: ۲۲۹۹۹۵
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۰
آیت‌الله خاتمی: شهید رئیسی فرزند ایران بود | دلمان سوخت چرا دیر او را شناختیم
عضو فقهای شورای نگهبان در مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله رئیسی گفت: شهید رئیسی فرزند ایران و شهید امیرعبداللهیان فرزند مقاومت بود و همه ملت ایران در این غم صاحب‌عزا هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که به میزبانی آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: دیگر اکنون با افتخار و اقتدار می‌توان گفت شهید رئیسی فرزند ایران و شهید امیرعبداللهیان فرزند مقاومت بود. همه ملت ایران در این غم صاحب‌عزا هستند. با وجود تسلیت به خانواده شهید، به محضر آیت‌الله علم‌الهدی تبریک عرض می‌کنم که دامادشان فخر ایران، تشیع و روحانیت شد.

وی افزود: جمعیت تشییع‌کنندگان پیکر شهید رئیسی نشان‌دهنده خیلی چیزها بود. شما ببینید تعبیر حضرت آقا خیلی عجیب بود. اینکه رهبر معظم انقلاب گفتند هیچ‌کس زیر آسمان برای من رئیسی نمی‌شود، این‌ها همه نشان از جایگاه شهید عزیز ما دارد.

خادم‌الرضا(ع)، عالی‌ترین عنوان شهید رئیسی

امام‌جمعه موقت تهران با اشاره به برخی خصایص شخصیتی شهید آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: خیلی از اشک‌های مردم در این چند روز از سوز دل بود. حتی آن‌هایی که به او رأی نداده بودند، دلشان می‌سوخت چرا او را زودتر نشناختند. البته این محدود به قشر خاصی از مردم هم نبود و حتی ماهم با سابقه ده‌ها سال رفاقت و هم‌نشینی، افسوسمان این است که چرا او را نشناختیم.

وی ادامه داد: اراده رئیسی عزیز از هر چیزی در این عالم مستحکم‌تر بود؛ به طوری که حتی خودم هم که کثیرالسفر هستم، گاهی‌اوقات از حجم سفرها و کارهایش ذله می‌شدم. از مسکو تا کرج و از رودان هرمزگان تا تالاب انزلی ایران را می‌پیمود تا گره از کار مردم بازکند.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: با این‌حال، عالی‌ترین مقام رئیسی عزیز خادم‌الرضا(ع) بود. وقتی می‌خواست برای مسئولیت ریاست‌جمهوری برود، آمد کنار این مضجع و مرجع و از حضرت عنایت مسئلت کرد. این جایگاه معرفتی و معنوی رئیسی بود. از این‌ها نباید غفلت کرد.

وی تأکید کرد: مردم با نظام هستند. نگویند مردم از یک سیدعالم تمجید کردند. فقط این نبود. مردم از نفر اول اجرایی کشور تقدیر کردند. آن‌هایی که می‌گفتند رئیسی منفور شده و ریاست‌جمهوری‌اش تک‌دوره‌ای است، تشییع او را ببینند. خوشابه‌حال او که درحال خدمت شهید شد و مردم در همه استان‌ها برایش تشییع ده‌ها میلیونی گرفتند.

چهار درس حیات و شهادت شهیدجمهور

عضو فقهای شورای نگهبان با اشاره به چهار درس و عبرتی که حیات و شهادت آیت‌الله رئیسی برای مردم باقی گذاشت، گفت: درس اول از مراسم تشییع و عظمت ماجرا برمی‌آید و ثابت می‌کند که این ملت، مسئولان را تنها نمی‌گذارند. درس دوم مربوط به فضای مجازی است که خدا می‌داند در این ۳۳ ماه دولت سیزدهم چه کرد با این سیدمظلوم اما رئیسی به حکم «إِنَّ اللَّهَ يُدَافِعُ عَنِ الَّذِينَ آمَنُوا» ثابت کرد بمباران شخصیتی در فضای مجازی می‌تواند به تجلیل شخصیتی در فضای حقیقی تبدیل شود اگر فرد مخلص باشد.

وی با اشاره به آیه ۳۹ سوره احزاب بیان کرد: درس سوم شهید رئیسی برای مسئولان بود تا مردان سیاست یاد بگیرند خود را معطل فضاسازی‌های مسموم حقیقی و مجازی نکنند. این حکم خداست که در تشریح نشانه مؤمن فرمود «الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ» مؤمن کسی است که رسالت الهی و تکلیفش را انجام می‌دهد و جز خدا از هیچ‌کس واهمه ندارد. اگر این‌طور شد، همان حکمت نورانی امیرمؤمنان محقق می‌شود که فرمود «خَالِطُوا النَّاسَ‌ مُخَالَطَةً إِنْ مِتُّمْ مَعَهَا بَكَوْا عَلَيْكُمْ» یعنی زندگی مؤمن طوری است که اگر از دنیا رفت، مردم بر او خواهند گریست.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: درس چهارم شهید رئیسی در شهادت او نمایان شد. برادران و خواهران، در هر کشوری اگر رئیس‌جمهور از دنیا برود، تنش ایجاد می‌شود اما اینجا آب از آب تکان نخورد. چرا؟ خبرگان ششم تشکیل شد‌ و مجلس دوازدهم هم آخرهفته تشکیل می‌شود طبق روال و قانون؛ همه این‌ها به‌خاطر ولایت‌فقیه است و راه نجات، حمایت از این آقاست.

وی ادامه داد: تشییع و تجلیل مردم انصافاً بسیار عظیم و کم‌نظیر بود. رسم ما ایرانی‌ها نیز همین است. باید با خدمتگزاران خالص و صدیق این‌طور رفتار کرد. خداوند حافظ همه خادمان مخلص و ملت ایران باشد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->